Varmt!

Håller på att svettas ihjäl just nu. Igår var dock skönare:P Jag, Johanna, Johan, Monika och Rasmus for till Brännträsket och badade. Åh vad skönt!

Idag har jag varit med mamma till stan sedan har det väl inte hänt så mycket mer. har sovit lite grann på eftermiddagen, sen så såg jag miniserien på 3:an, skitbra!

2½ dag kvar att jobba:) Kväll imorgon, heldag lördag och timmar söndag. Sen är jag free free free:D Längtar tills om en vecka. som fan.

Åh vill bara få ut dom där tankarna ur huvudet. ångesten. känslorna. ALLT. har kommit på ytterligare en sak att ha ångest för. Hur många är jag uppe i nu? 500? varför kan jag inte få vara normal? varför ska jag få ångest bara genom att kolla på ett kort? och för saker som hänt för flera år sen? Små saker som säkert bara jag kommer ihåg. ÄR det normalt? och varför har jag börjat tänka på allt nu, när jag egentligen haft det i åratal? jag är inte en så hemsk människa, jag sårar inte människor med avsikt.
och nu har jag börjat bli sådär passiv igen. Speciellt hemma. Stackars min lillebror, jag kan ryta till utan anledning. Men nu försöker jag vara snäll. och inte låta, och vara så jävla likgiltig. 
Försöker hjälpa till hemma, för jag vet hur trött man är när man kommer hem från jobbet, och tanken på att mamma måste fortsätta jobba varje dag när hon kommer hem .. blir trött bara av att tänka på det. Jag vill vara en bra dotter, syster, kompis. en bra människa helt enkelt. man kan inte vara perfekt, men ibland kan man faktiskt hålla käft. Inte babbla på om saker som ingen egentligen vill höra. Som nu ungefär:P Wow, jag rannsakar verkligen mig själv nu. haha.  

Man avgör själv vilken personlighet man vill ha är mitt nya motto.

Ha. vet vars all min stress kommer ifrån iaf:P

Likgiltghet suger.



Kommentarer
Postat av: Sofi

Jo, kanske. Men dom dagarna känns så långt borta. och även om jag kanske kommer må bra en dag så kommer jag ändå alltid bli påmind om allt. Man går bara runt i en cirkel.. det finns inget slut. Och Erika, du ÄR en bra människa.. väldigt jävla bra! Kram vännen :)

2007-08-10 @ 07:10:16
Postat av: Bella

Well man kan inte avgöra helt alla sina egenskaper, man har bara dom.. Men man kan påverka sig själv och sitt eget liv i högsta grad, man kan påverka vilka sidor man vill ta fram och styrka som man gillar hos sig själv. För det är faktum att varenda jävel har åtminstone en bra egenskap. Sen finns det dom som du som har drygt 500. Men men.. det är en annan sak ;P Och nej det är inte normalt att ha ångest över saker som hänt för längesen, iaf inte så mycket att det får påverka en så mycket fortfarande. Man måste förlåta sig själv!! Acceptera att man gjort misstag, men du har kanske lärt dig något av dom? Något inför framtiden? Isf var ju misstagen till någon nytta iaf. Det brukar dom vara.. även fast man inte förstår det direkt :P

2007-08-10 @ 11:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0