Helgen

Fredagen var en skön hemmakväll, TVtittandes i timmar, allt som gör en fredagkväll underbar:) Bara slappa och inte göra något vettigt. Suck. Såg "Legally Blonde" på fyran, vilket fick mig att bli otroligt peppad att plugga, så efter filmen satt jag mig ner med en artikel som skulle granskas. Slutade dock efter fem minuter då jag insåg att jag var för trött för att läsa knepig engelska. Lade mig och sov, helt lycklig och hade bestämt att plugga HELA helgen för att säkra mina chanser att klara tentan.   


image70


Vaknade på lördagen efter att ha sovit tolv underbara timmar, utan avbrott, men hade inga som helst planer att plugga, då det känns som att bryta mot lagen att göra det på helgen. Så for upp, såg TV, duschade och råkade ta på mig att jobba kvällen. Fick senare ett nytt samtal om att jobba måndag kväll, och det tyckte jag lät bra. Börjar få lite andra tankar om det nu, men det får gå:)
For och jobbade kväll, skulle vara extra på ena våningen. Behövdes där i ca. en halvtimma, for till en annan våning. Hjälpte dom att göra så att det blev lugnt, vi gick och fikade, for till en tredje våning där dom hade det tufft. Var där i ca. 20 min, kom tillbaka till våning nr. 2. Just när jag kommit dit, lämnat väskan och skulle sätta igång att jobba ringer dom från våning nr. 1 och behöver hjälp. Springer dit, är där i ca. 15 min. Blir frågad om att gå till en fjärde våning och vara där tills vi slutar, gick dit, var där, gick sedan på rapporten, sprang tillbaka. En något förvirrad Erika börjar sedan undra vilken våning hennes väska är på när hennes kompis säger "Glöm inte väskan". Den låg i rapportrummet. Herre min je. Var måttligt trött i huvudet när jag kom hem, men hade köpt lite godis som jag hade framför TV:n och sen somnade.
image72
Söndag. Har insett att det är otroligt dumt att ha TV i sovrummet, speciellt söndagmornar då dom visar dubbelavsnitt av "8 simple rules", sen dubbelavsnitt av "Alla älskar Raymond" och efter det dubbelavsnitt av något som påminner om föregående. Tog då kraft och stände av TV:n, gick ner, gjorde frukost/lunch, drog med min moder och hund ut på promenad och har nu kommit tillbaka, redo att gå igenom artikeln och sätta igång att plugga inför tentan.

Utvärdering av helgen:
Ta ut TV:n från rummet!!

image71
 


Kommentarer
Postat av: bella

hahaha kung inlägg :D

2007-12-16 @ 14:46:17
Postat av: Roos

Hahaha dina helger är så innehållsrika! Jag funderar på vad jag har gjort i helgen och kommer fram till att jag städat! HELA HELGEN! (bara för att det ska gå snabbare att städa på måndag :S ) Hjälp mej Erika! vad ska jag göra?! jag kan ju inte ta bort städskåpet, eller?

2007-12-16 @ 22:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0