Midsommar i Nyheden

Midsommarafton startade kl. 14.00 då jag, Johanna, Johan och Lill-Anton kom fram till Nyheden (Emelie). Vi gjorde årets finaste midsommarstång, och det var blåstens fel att den lutade, blommor föll av och att den inte hade några ringar;)

Vid 18.30 slöts Ida upp till vårat midsommargäng då grillningen började, och vi högg in på alla godsaker som fanns på bordet.

Runt 20.30 hittade Malin och Sandra till Nyheden efter att ha varit och jobbat, och då började midsommarfirandet på allvar:P

Dans runt midsommarstången blev det förstås, stampleken tills dess att stången var fallfärdig. Slutade med att den låg på marken hahaha.

Sen hade Emj skrapat ihop en 5-kamp till oss som blev väldigt rolig och spännande. Jag, Ida, Malin och Anton utgjorde Lag 1 och Johanna, Johan och Sandra Lag 2.

Första grenen var att kasta tre bollar i hinkar. Det räcker väl med att säga att det var inte riktigt våran gren.

Andra grenen var stövelkastning som inte heller gick så bra;P

Däremot tredje grenen ägde vi på, då man skulle springa med en potatis och sked i munnen. Lag 2 ville ha revansch, och blev slagna igen;P

I fjärde grenen ledde vi Malin med ögonbindel, och Lag 2 ledde Johan, runt en bana. Vi hade inte riktigt räknat med att dom skulle krocka in i varandra eller att Lag 2 skulle vinna:S

Sista grenen var frågesport där dom slog oss med 1 ynka poäng, bara för att dom kommit på 1 namn mer än oss. Fan. :P

Så vi vann inte men vi gjorde ett gott försök;P Vet inte om våran teamwork är på topp då vi även förlorade i Kubb:S

Vi åt en god tårta som Johanna och Johan bakat, med chokladpudding i:) MUMS.

Kvällen slutade med  ett sällskapsspel där man skulle hålla koll på kändisar. Jag kom näst sist och vinnaren blev Ida, som ganska totalt ägde ut oss:P

Så var min kväll, väldigt rolig som alltid med våra traditionsfiranden:P Vart kär i huset och gården, det var så otroligt fint och somrigt där:)

Tack för en super-hel-kväll!

Kommentarer
Postat av: bello

yeah right, like thats gonna happen ;)
bra att du hade trevligt iaf.. annars hade jag fan blivit tokig(are):P

2007-06-24 @ 00:11:19
Postat av: Johanna

Tack själv :D synd att jag slocknade vid 1 :P

2007-06-26 @ 20:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0