Stand by me

Hej och hå. Nu börjar jag gå tillbaka till gamla tider när det gäller sömnen. Sitter uppe till två-halv tre tiden och sover till halv tolv-tolv.

Igår var en rolig dag, var med Ida och Malin, vi såg film (Les Dalton), som alltså är en "nyinspelning", otecknad, av Lucky Luke. Ah, fick minnen från barndomen när man satt och kollade på den tecknade serien. Det var tider det:P
Så iaf, den här filmen var på franska, men man tänkte inte så mycket på det, jag har faktiskt börjat gilla franska filmer mer nu.

image3

Sen så spelade vi Crash Team Racing, som är ett PS1 spel då man är olika djur som kör, liknande go-kart mot varandra på olika banor och använder olika vapen mot varandra.
Det gick ganska bra för mig, men får skylla på att jag faktiskt spelat det något fler ggr när jag var yngre än vad Ida och Malin gjort.

Sedan så på kvällen så såg jag "The Perfect Man", jo jag vet, det är en film med Hillary Duff (:S), men Mr. Big från Sex and the City var med, så det var väl nog med anledning att se den:) Plus att Ben Feldman var med, söööt. Filmen var faktiskt ganska bra, den var gullig.

Så vaknade jag imorse, och klädde på mig med lite somriga kläder för solen sken och jag ville hälsa sommaren välkommen. Tog salladen som blev kvar igår och gick ut och satte mig på bron och såg på medan mina föräldrar tog fram utemöblerna. Om jag bara hade vetat att min pappa skulle skölja av jordlådor med en vattenspolare, och att det skulle stänkas både jord och vatten på mig så skulle jag nog inte ha tagit på mig mina nyaste kläder;P

Så, när jag var alldeles jordig, och min sallad var förstörd av jord, så gick jag in, bytte återigen om, och satte mig och såg "Stand by Me". Den är alltid lika bra, hur många ggr man än har sett den. Det var Johanna som fick mig att se den första gången, så tack för det Johanna:)

Man blir så rörd av vänskapen mellan killarna, trots att de är så olika, och även om de "bråkar" en stor del av tiden, så skyddar de, och stöttar ändå varandra.

image5

Nu har jag städat så det ser någorlunda bra ut här, och nu ska jag försöka plugga lite grann, det som jag inte orkade i fredags. :)

"Var dag är en sällsam gåva. En underbar möjlighet."
- text från min pennvässare

Kommentarer
Postat av: Roos

ÅÅÅH!! Stand by me, den såg vi rätt nyligen också! den är alltid lika bra! Jag älskar den <3

2007-05-21 @ 19:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0