Uppdatering

Kom på att jag inte har skrivit och berättat om Pirates som jag såg i fredags! Fast dom som läser den här bloggen vet nog redan vad jag tyckte om den, BRA:)

Jag tycker att den är då lika bra som dom andra två, även fastän den var liiite lång, fick ont i bena där ett tag, men tiden gick ändå fortare än vad den brukar göra under 2 timmar och 43 min eller hur lång den nu var:)

Johnny Depp var rolig (och snygg) som vanligt, men nästan i slutet av filmen höll jag på att kvävas när jag såg Orlando Bloom dyka upp på den stora duken och var så jävulskt snygg, seriöst den snyggaste människan som någonsin visats på en bioduk (hmm.. fightas om platsen med en ung Marlon Brando).

I alla fall så får filmen   ☺☺☺☺ av mig:) 


I lördags så bar det av till Piteå och hälsa på farmor och passa på att shoppa lite. Jag blev dumpad vid dollar-store som kanske inte är det bästa stället att he av en Erika när hon nyss fått lön och är alldeles ensam:P Det blev lite allt möjligt som hamnade i korgen, en strandväska, pärmar, hundgodis(?), plastfickor... detta fick göra sällskap hem med min nya prickiga tröja och mina nya fina, osköna, skor.
Sen när vi väl kom hem så fick jag syn på den lilla familjen Johanna, Johan och Anton på väg ut från min gård. Vi följdes åt på ICA där jag inte kunde motstå att köpa ananas och avokados . mums.

På kvällen så dök Monika upp hemma hos mig, och vi satt och kollade upp lite grann om England, Irland och sånt där roligt. Sen så såg vi The Holiday och sen så bröt vi upp och jag gick och la mig, ovanligt tidigt för att vara helg:S

Igår så jobbade jag kväll, vilket innebar att jag aldrig hann vara med då mamma fick sin morsdagspresent (blommor, prestentkort på Kappahl, stor ask med Merci) men dom hade sparat grekisk sallad och choklad åt mig så jag var ändå ganska nöjd när jag kom hem:)

Idag så steg jag duktigt upp halv nio och tänkte ägna hela dagen åt att plugga, vilket resulterade i att jag såg Montel Williams Show, Kärlek & Fördom (Bollywoodisk version av Stolthet & Fördom) och Emma.

image14  image15

image16

Det var så länge sen jag såg "Emma" så att jag hade glömt bort hur bra den verkligen är. Visst, boken är 100 ggr bättre, men filmen är både rolig och tårfylld. Måste ge cred till Jeremy Northam som faktiskt är den som får en att skratta. Han behöver bara höja på ögonbrynen lite grann för att man verkligen ska uppfatta det humoristiska i scenen. UTMÄRKT.

Ja, så blev det kväll och där runt sju så började jag inse att jag var tvungen att plugga så det är ungefär det jag gjort framtills nu.

Nu ska jag läsa "Mansfield Park" och sen sova, är lite sur på mig själv för att jag hade så bråttom att läsa ut "Jane Eyre", men jag blir så när jag verkligen gillar en bok, jag kan inte sluta läsa nästan förräns jag läst ut den:S Nu väntar jag på mini-serien av boken som jag lite impulsaktigt beställde i fredags.  

Imorgon ska jag försöka ta mig i kragen och stiga upp tidigt för att fara ut och springa och sen plugga så att jag gör något värt (värdare) av dagen;)

Sov gott!
Kram


Var dag är en sällsam gåva.
En underbar möjlighet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0