En liten ointressant uppdatering.

Är lite smått dålig på att uppdatera just nu, min energi har varit låg, men nu börjar den gå uppåt igen. < 3 veckor kvar av praktiken. Måste erkänna att jag kommer sakna min avdelning lite, en del av tiden där är faktiskt otroligt rolig och personalen är underbara. Mitt självförtroende har verkligen fått sig en uppåtsving, mycket tack vare personalen och patienterna. Men jag ångrar ändå inte mitt beslut, då det inte känns rätt. Jag önskar att det skulle kännas rätt, verkligen, men tyvärr är så inte fallet.
Om dryga en och en halv månad är detta kapitel utav mitt liv "över". Det har varit roligt, intressant, jobbigt, händelserikt och givande. Synd bara att det jobbiga har blivit så stor del utav det att det inte ens känns värt att fortsätta. Aldrig i hela mitt liv har jag trott att jag ens skulle fundera på att hoppa av en utbildning. Hmmm... Det är så många man kommer sakna, ca. 27 stycken för att vara exakt. En klass där alla kommer bli fantastiska sjuksköterskor som jag helt och fullt skulle lita på som patient. 

Nu är det bara ett antal dagar kvar på avdelningen, som kommer gå ruskigt fort, dels för att dagarna går väldigt fort samt att jag har ett arbete hängandes över mig som jag nu äntligen ska ta tag i. Första bästa tillfälle jag får, förhoppningsvis imorgon. Planerar att ta bort två utav mina lediga dagar den närmsta veckan, för att fullt och helt kunna vara på avdelningen och lära mig det som är kvar, plus att fokusera på arbetet så det kan vara klart till sista veckan (då jag förhoppningsvis kan sluta två dagar tidigare!). Kommer bli en jäkligt tung vecka nu, men det är mitt val och jag är glad över denna tunga veckan ;) 

Ska snart äta, sedan ta det lugnt, ta igen lite läsande i tidningar och böcker, sedan är det "House" och efter det, sooova. Hur bra är det att när man ska sova så kommer man på sig själv med att helt omedvetet tänka på vad man förhoppningsvis (tag i trä) ska packa i resväskan om ca. 3 månader (och bli helt hyper av att tänka på detta), samtidigt som man stirrar upp i taket och ser klockan visa "00.38", när man vet att man ska upp 5.00?  


Kommentarer
Postat av: Monika

Kämpa på, snart har du nått ljuset i tunneln ;) Trist att du känner så om din utbildning, man vill ju gärna tro att man hittat precis rätt när man börjar en utbildning. Men kul med äventyret som väntar... Och angående packandet: gör som jag och skjut upp planerandet till dagarna innan avresan ;) Bokat biljett än? :P

2008-12-03 @ 23:13:28
URL: http://smathsin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vi kommer att sakna dig också! =)

2008-12-10 @ 18:07:29
URL: http://johannalundmarks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0