Myskväll hemma

Idag har bara varit en allmänt skön dag. Sov länge, vaknade till en färdiglagad lunch, slog på TV:n där dom visade konståkning. Såg på det medans jag städade lite. Kom på den fantastiska idén att när min lillebror och hans flickvän ska vara hos oss ikväll, så skulle det vara trevligt att göra en liten efterrätt (hemmagjord chokladmousse). Gick nöjt iväg till affären, köpte den mörka chokladen och grädden som behövdes, gick ännu nöjdare hem, vispade grädden, smälte chokladen, blandade ihop och slängde in i kylen. Såg lite mer TV ("A hazard of hearts"). Sedan när vi skulle äta efterrätten så fick jag en mindre chock. Den var alldeles.... mossig. Inte alls som den  skulle vara. Hur lyckas jag t.o.m. att misslyckas med en sån enkel efterrätt? Förra gången blev den jättebra. Det är bara jag som kan lyckas med att misslyckas med allt. Aja, det är väl bara att gilla läget;)
Såg Harry Potter filmen som gick på ettan/tvåan och nu funderar jag på att läsa den underbara boken jag har lånat.
Igår spenderades på KTC, där jag lyckades döda en docka TVÅ ggr och bestämde då att det var dags att ge upp för dagen. Träffade min käre vän Bella, och sedan gick jag och Ida på bio. Såg National Treasure 2. Så bra!

Ja, det är mitt händelserika liv:)




I don't need you anymore.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0