Brighton :D

Kom mot alla odds fram till Brighton igår. Finaste staden jag sett och engelsmän är ... underbart trevliga :) Igår hittade vi en mysig kinarestaurang och sedan en Äkta Engelsk Pub. Fullt med engelsmän, öl, fotboll, skrik/rop, hundar och så vi. Beställde min första pint med öl, liiite större än väntat. Haha, men klarade halva iaf :) Sedan gick vi omkring i staden på kvällen med en guide, a.k.a. Monika ;)

Idag blev det upp tidigt för att ta tåget in till London och tunnelbana till London Eye. Efter en kort väntetid var vi uppe i luften. Klarade av att stå iaf 30% av tiden :) Sedan inhandlades smörgåsar från ett fik jag kom ihåg var jättebra, och minnet svek mig ej.
Sedan åkte vi vidare till National History Museum där vi såg dinosaurier m.m. Trevligt, fint och framförallt STORT.
Väl tillbaka i Brighton blev det att snabbgöra sig i ordning, springa och grabba tag i en hamburgare och ta plats på puben. Den efterlängtade matchen, Sverige-Grekland. En öl, några Sverigefans, några Greklandfans, alla kände alla och förstås fick även hundar komma in :) Vi var nog helt klart högljuddast när Sverige vann (HEJA SVERIGE!). Sedan vandrade vi iväg till piren där det fanns massor av spelautomater och air-hockey (!!!), vilket gjorde att vi stannade där till stängningsdags. Efter det gick vi på stan, blev inbjudna på klubbar (t.ex. att få gratis champagne och jordgubbar(?)) men det enda jag ville var att få fara hem och soooova.
Så nu ska vi sova, sen upp tidigt imorgon för tåg till London och gå på Madame Tussaud´s och ett zoo. På kvällen? Självklart gå till favoritpuben och se Tjeckien-Portugal. :D Niiice :D


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hundar på pubben?! Varför tog du inte med dej Freja? ;) Jag är avis speciellt att du ska på madame tussauds! Ta många kort och berätta allt när du kommer hem! Hälsa alla (speciellt Monika) krama om

2008-06-11 @ 20:00:31
URL: http://roosjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0