Tänk positivt.

Satt och väntade på bussen hem efter jobbet en dag, trött och lite grinig. Två medelålderskvinnor stod bredvid mig, tydligen bekanta. Eftersom min iPod var oladdad överhörde jag den ena säga; "Vilken o-ordning det är på bussarna, de kan aldrig stå på samma ställe". Den andra kvinnan svarade, lite försiktigt; "Jooo... Men det är tur att man får åka med". Vilken härlig inställning. Jag blev genast mycket piggare och gladare. Lovar mig själv att börja tänka mer positivt och inte klaga på saker som man kan göra något åt, och ännu bättre, sluta klaga överhuvudtaget, då ingenting blir bättre för det. P.g.a. min arbetsplats kan jag inte ha mitt "sluta klaga"-armband jag beställde för ett tag sedan, men om några månader så.. :)

Det finns en del saker jag kan önska skulle vara annars i mitt liv, men...

Jag får vara glad att jag får åka med.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh.. jag småler stort när jag läser. Helt rätt inställning! Man ska vara glad överhuvudtaget :D Försökte förresten ringa dej idag för att småprata, men din phone var av - antar att du jobbar.

2008-11-26 @ 12:59:15
URL: http://roosjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0