Efterfrågad (?) uppdatering.

Har fått förfrågningar av någon om jag inte har tänkt komma hem från Åsele, så det kanske är dax att uppdatera lite. Det händer inte så mycket just nu i mitt liv (ovanligt). Är ute på praktik på ortopeden, och jobbar för fullt. De flesta vet väl om mina planer nu att ta studieuppehåll efter den här terminen, då min motivation inte alls är på topp, men måste säga att jag är glatt överraskad över hur roligt jag har det nu, av och till. Då verkar det väl dumt att hoppa av, när jag också är så nära utbildningens slut. Jag ville ge det en sista chans, kanske var jag bara orolig över att inte klara arbetet som sjuksköterska, men det visade sig att det var som jag misstänkt ett bra tag. Mina framtidsplaner och ambitioner har helt ändrat riktning, till något som jag egentligen borde ha insett tidigare är mer jag. Så vi får se, förmodligen, förhoppningsvis blir det att ta ledigt från skolan 1-2 år för att jobba och resa, och sedan blir det nog Gotland och deras arkeologiprogram. Men vi får se hur det blir :) Kanske far jag till England och söker jobb i några månader, kanske jag faktiskt kan vara lite impulsiv ;)

Igår stack jag, Ida och Malin iväg till Luleå för att se turnén med Björn, Måns, Soran och Özz. Efter många om och men, kom vi äntligen fram till Luleå på e.m. Vi gick och tomtade omkring ett tag inne i stan, i jakt på hotellet, sedan efter att ha frågat runt lite fick vi veta att hotellet låg utanför staden. Som tur var fick vi en karta från turistbyrån på Kulturets Hus (där vi senare skulle se showen) så vi kunde traska iväg till hotellet. Det var egentligen inte så långt, men eftersom att vi gick fel mer än en gång så tog det ett bra tag att hitta dit. Fint hotell och det bästa var att de hade ommålade (rosa/blåa) militärcyklar som vi kunde låna på kvällen när vi skulle iväg.

Väl på plats hade vi perfekta platser, rad 3 och precis i mitten (!!). Bra jobbat, Ida :D 
Vet inte hur jag ska beskriva föreställningen, känns bara som jag kommer upprepa mig en hel del, men underhållande (duh), smart och jävligt rolig. Satt dubbelvikt mesta delen av tiden som bara flög iväg. Alla var genialiska med smarta, roliga skämt (och sång). En utav många höjdpunkter var när det kom någon kommentar om Gotland och diverse saker ex. "medeltidsveckan" och jag fick roade blickar från Ida och Malin.
Jag hoppas att de här killarna kommer tillbaka till Norrland igen, för det var en perfekt kväll, och en perfekt dag att tillbringa med mina vänner:)


None 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0