Kul..

Satt i lugn och ro och bara koncentrerade mig på dessa jäkla bitar som lyckas på något sätt försvinna när man vill ha dem, för att sedan dyka upp mitt framför näsan på en. I alla fall, så fick jag helt plötsligt flashbacks från för några år sedan. Det var då en människa som jag inte känner, snarare en bekant, men som jag fortfarande ser upp till som sa till mig "Erika, i framtiden borde du satsa på något inom humaniora." Skrämmande att denne person, som egentligen inte kände mig, ändå kände mig bättre än vad jag själv gjorde.  Men i alla fall, jag ångrar inte de här senaste två åren, önskar dock att jag inte förlorat CSN-medel, men jag har utvecklats så otroligt mycket. Jag har lärt känna fantastiska människor, och framförallt mig själv.  Nu är det ju så att jag vet inte riktigt vad jag vill, men det blir nog något inom just humaniora. Arkeologi kanske? Troligt. Journalist? Detta är inte heller omöjligt. Men först ska det bli skönt med ett break från skolan, bara jobba och förbättra min engelska och få uppleva det land, som jag älskar, på riktigt. Även om jag varken skulle få någonstans att bo eller ett jobb, så ska jag fara. Om jag så ska måste jobba i Sverige, leva upp pengar i England, jobba i Sverige, använda pengarna återigen till att spendera några veckor i England osv..


Kommentarer
Postat av: Monika

Yes! Let's go west! (eller sydväst snarare, för att komma till storbritannien)



Inget man gör är lär sig är förgäves! Och kunskap är aldrig tungt att bära.



NATURLIGTVIS hänger jag på Stureplan, dag som natt. Jag menar, VAD finns det annars att göra i Stockholm?? Nä allvarligt har jag mest hängt framför BBC Prime, men jag tänkte dra ner till Stadsbiblioteket och läsa tidningar gratis. Sedan ska jag leta upp nerflyttat skelleftefolk också. Känns bra att se att du håller glöden uppe :)

2008-10-14 @ 13:44:26
URL: http://smathsin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0