Snart avhoppande sjuksköterskestudent söker arbete.

Jag och Johanna diskuterade lite grann kring hur våra CV:s skulle se ut. Min skulle väl bli något liknande;
21 årig ung kvinna söker arbete.
Gått Samhällsprogrammet på gymnasiet. Arbetat som vårdbiträde. Gått sjuksköterskeprogrammet i två år, punkt.
Söker yrke, helst inom arkeologi/historia, helst i England. Irland går också bra. Och USA.
Vill ha ett yrke som är bra betalt, få resa mycket i världen, och framför allt, det ska vara roligt. Har ingen som helst erfarenhet eller utbildning förutom vårdyrket, men skulle vilja prova något nytt. Ej serviceyrken. Ej städyrken. Ej transportyrken.
Det får gärna inkludera att skriva.

Jag tror arbetsförmedlingen skulle älska att hjälpa mig att hitta ett jobb. Inga krav alls här inte. Önskar att det fanns något jobb då man fick betalt för att resa.

Monika ska få hålla ögonen öppna för mig i Brighton. Kanske kan jag ta bort lite krav, bara kanske.

Jag som haft hela mitt långa liv planerat, alltid haft mål och planer, alltid vetat vad jag vill, står inför 1½ år då jag inte vet vad jag ska göra. Jag vet vad jag kan göra, men jag vet inte vad jag vill göra. Det är lite skrämmande faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Johan Andersson

Johan & Anton was here...

2008-10-08 @ 18:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0