Arbetssökande.

Har tagit ett avbrott från att se "How I Met Your Mother" till att leta efter jobb i England. Mina ögon blev stora som tefat när jag såg denna rubrik; "Are you a motivated person that would like to work at the British Museum?". Man, that would be cool. Det handlar om ett arbete som varar i några månader då man ska hyra/sälja de där audio-guiderna som Mon gick omkring med. Antagligen är det väldigt stor konkurrens, då det var drygt 5500 som hade spanat in annonsen.

Måste erkänna att jag har mest letat efter museumjobb osv. Dock hittade jag en annons om ett dataspelsföretag som vill ha någon som pratar flytande svenska att testa deras datorspel (samma jobb som Mon pratat om kanske?). Enligt annonsen verkar det som ett ganska slappt och härligt tidsfördriv :P

Men men. När jag väl kommer ner till Brighton tror jag att jag ska gå och spana på Brighton Museum och se om det finns något litet ynka jobb öppet, då de ska öppna nya avdelningar som riktar in sig på forna Egypten. Wow...
Sluta drömma, Erika. Jag ska vara nöjd och glad om jag får ett jobb, mest troligt inom café/restaurangbranchen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0