Hell's Kitchen - Falafel-fel


Igår skulle jag äta middag i min ensamhet, och vad passar då bättre än falafel?
Istället för att köpa färdiggjorda (då man aldrig kan vara säker på vad de innehåller) så bestämde jag mig för att vara ambitiös och göra egna.

Resultatet talar för sig själv.. 





Nej, så här ska de se ut.




Så här såg röran ut, när jag fortfarande var lyckligt ovetande.




Här är mina falaflar innan stekning...




... och här här de efter stekning.

P.g.a. det lilla missödet vid stekningen, bestämde jag mig för att slänga in dem i ugnen istället. De gick inte sönder, men däremot fick de inte den fina färgen som de ska ha. Men gott smakade de (fast lite för mycket kikärtor kanske). Jag serverade mig själv curry-couscous till. Mums. En helt perfekt middag att göra, trots många timmar i köket, så hade jag inte fyra, inte fem, utan sex stycken måltider att frysa in. Yay.


 

När jag sedan såg Hell's Kitchen kunde jag inte låta bli att undra; "Hur många gånger skulle Gordon Ramsey ha slängt ut mig ur köket?"



Nu drar jag snart iväg med Ida & Malin till Björkarnas Stad, till Johanna för utgång ikväll :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du får gärna bjuda mej på middag snart (blink blink) för det där såg riktigt gott ut!! MUMS!

2009-10-31 @ 15:26:26
URL: http://roosjohanna.blogg.se/
Postat av: ida

det såg ju gott ut! och om dom inte höll i stekpannan tänk hur ser det ut när det är i magen, bara det smakar bra så.

2009-11-04 @ 11:22:50
URL: http://idalundgren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0